top of page
close-up opname van een versnellingspook

Mijn diensten

In de afgelopen 35 jaar kwamen de volgende thema’s vaak aan bod: 

Ik wil mijn medewerkers inspireren

Omgaan met klachten

Ik wil beter onderhandelen

gesprek met jonge dame

Het voeren van een goed functioneringsgesprek 

‘Wij hebben een grote groep leidinggevenden die het lastig vindt om goede functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken te voeren. De medewerkers voelen zich niet gemotiveerd, ze zien het eerder als een veroordelingsgesprek. Dat gaat niet goed en moet beter.’ 
Bij deze opdrachtgever hebben we in groepen van negen tot twaalf mensen trainingen gegeven: hoe voer je een functioneringsgesprek? Wat is het eigenlijk? Hoe motiveer je medewerkers? En dus ook: hoe voer je een beoordelingsgesprek? 
Heb je een vraag over het voeren van dit soort type gesprekken, stuur een mail.

Hoe ga ik om met weerstand bij medewerkers? 

‘We hebben leidinggevenden die we willen leren om medewerkers beter te motiveren.’ 
‘We willen graag een training of coaching omdat we zien dat medewerkers in de weerstand gaan en onze leidinggevenden weten niet goed hoe ze hier mee om moeten gaan.’ 
‘Hoe ga je om met jonge medewerkers en blijf je echt in gesprek ook al heb je andere waarden?’ 


Of je nu medewerkers wil corrigeren, of inspireren of motiveren, op het gebied van leidinggeven heb ik vele verschillende trainingen gegeven. Leidinggeven is een leuk, maar ook uitdagend vak, waar je steeds moet kijken: wie heb ik voor mij. Soms moet je direct zijn, soms moet je juist veel vragen stellen. Daarin leidinggevenden begeleiden vind ik zelfs na 35 jaar nog erg leuk om te doen. 

Omgaan met klachten. 

'Onze service adviseurs hebben te maken met klachten en met hoge verwachtingen van klanten. Klanten worden steeds veeleisender. Ze kunnen hier niet altijd goed mee om gaan, kun je ons helpen.’ 

Bij deze opdrachtgever heb ik een training gegeven waarbij omgaan met klachten, contact houden en empathie centraal stonden. Iedereen weet hoe het voelt om niet gehoord te worden, zeker als je boos bent. Hoe kun je de ander echt horen en zo het gesprek succesvol laten verlopen. Herkennen van emotie en daar goed mee omgaan is de crux hierin. 

Meer weten over dit onderwerp of zelf een training op dit gebied, stuur een mail. 

functioneringsgesprek
gesprek op het werk

Hoe voer ik een goede onderhandeling, zodat ik niet alles weggeef? 

‘Kun je onze verkopers helpen met beter onderhandelen, met meer marge over te houden bij het prijsgesprek. Wat we zien bij onze verkoopmedewerkers is dat ze snel de deal willen sluiten en niet willen vechten voor de laatste 1000 euro. Ze geven te snel toe aan de eisen van de klant.’ 

Wat ik vele keren gezien heb in onderhandeltrainingen is dat de meeste mensen huiverig zijn voor de confrontatie. Om deze uit de weg te gaan, wordt er snel korting gegeven.  Wat zou er gebeuren als je wel het ongemak in een gesprek durft te verdragen en niet meteen toegeeft? Easy money! 

team van collega's professionele zakenmensen die samenwerken

Hierover in gesprek?
Stuur een e-mail. 

bottom of page